Kärstin

Direktlänk till inlägg 7 november 2019

Nu

Av Kärstin - 7 november 2019 18:15

var det ett tag sedan det blev några rader här men nu så. Jaha tänker jag direkt vad ska jag skriva om? Vet inte om jag berättat att Kärstin fick gå på eftersök i älgjaktsveckan? Jo på FB har jag skrivit men inte här...det var en skadeskjuten älg som dragit till skogs, och vi var på väg hem från torpet när jägarna stoppade oss vi tackade gladeligen ja när vi fick frågan om Kärstin ville söka efter den! SÅKLART vi ville Wow vad spännande nu skulle jag ju få se om hon spårade PÅ riktigt. Han som skulle gå med oss var redan ute på skottplatsen så vi tog oss ut dit och pratade lite...Kärstin fattade genast tycke för honom, jaa han hade blod på stövlarna sen dagen innan då dom skjutit en älg! Hon var ihärdig på honom och jag tänkte nej hon kommer inte spåra mer än på honom   ...men jag tog tag i henne och sa NU ska vi spåra Kärstin vi ska jobba och ett jajamen... det är våran slogan innan vi börjar och hon bar iväg med en faslig fart ...in i ungskogen bar det och sedan en liten bit längre in låg älgen i ett buskage jag skulle inte sett den om jag bara gått där så bra som den smällte in trots att dom är så mörka och så pass stora. Kärstin dök på den för att sedan se ut som VAD är detta? Hon backade för att sedan bli lååång som en metmask och smög fram till älgen...den var iallafall död annars hade hon aldrig få gå fram med risk för att bli sparkad, men sen snabbt släppte hennes misstänksam och hon nosade av älgen grundligt sen skulle vi ta oss tillbaka till vägen och det var inte det lättaste då hon gärna stannat kvar där , jag är superstolt att hon spårade så bra och att hon hittade älgen   

 

Min stjärna   

 

Tyvärr blev detta bästa bilden...men ni kan väl låtsas att ni ser att det är en älg    och sen är det en torphäxa o sen  hennes hund som var sååå duktig   

 

Jaktlaget...Kärstin fortsätter nosa på han som jag glömt namnet på   jag har inte frågat om lov att lägga ut denna bilden men dom är så suddiga så det gör nog inget   

 

Vi spårade med Yvonne o Trulsa härom dagen...strax spårstart...Yvonne som fotat

 

fullfart

 

ja stackars Kärstin med denna torphäxa till matte som jublande snor klöven efter spårslut   Yvonne som fotat och jag stulit fotot

 

Vi gjorde två spår åt dom denna gång

 

Rådjur i slutet ena gången och älg i andra...Kärstin spårar lika bra på bägge...såå kul det är med viltspår, har en sån taggad hund som bara forsar fram   tack Yvonne för bilderna.

Sen är jag ju extra mallig över att Kärstin är kennelns första ViltspårChampion   

 

Hallå säger Kärstin till Iggy ska du äta allt det där goda själv

 

Men det tänker han inte utan delar givmilt med sig   

 

han leker tittut med henne

 

så hon pussar på honom och han skrattar för det kittlas ju

 

Så gott med popcorn och Kärstin är också sugen

 

hon tittar och undrar hallåå jag då?

 

han tittar och undrar ska vi dela?

 

och hon får äta ur hans skål 

 

dom delar   

 

Kärstin tycker dom kan dela hur som helst   

 

Iggy bara skrattar   

 

Jack var jätteduktig att gå med Kärstin

 

Och se där hittade dom på Iggy också

 

Iggy hjälpte också till att gå med Kärstin

 

  

   

Kärstin leker med sina äpplen

 

Jag har krattat löv

   

Hon är jätteduktig att vara i vägen

 

Hon är lite som en övervakare...hallå du har missat lite löv här

 

Är du klar nu?

 

Tokryck

 

Hon har testat rönnbär

 


 

  

 

Finaste 

 

Hon äter löv också

 

Äpplen o löv det är grejer det

 

Toka

 

och äppel leken

 


 

såå tokig är hon ju inte   

 

joo tokig ja   

 

myrorna har iaf gått och lagt sig!






 
 
Ingen bild

stig

9 november 2019 06:49

Kan tro att det var spännande för både Kärstin och matte, i älgspåret. Hoppas det blir flera sök. Kanske inte så skojigt alltid men absolut nödvändigt att ha en bra eftersökshund.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kärstin - 29 juni 2020 08:08

I lördags åkte jag och Yvonne till Gina där Micke skulle utsätta Gärda o gänget för valptest. Valptestet gick ut på att se vad dom tyckte om en helt främmande människa som helt plötsigt satt där på gräsmattan, och det var väl inga konstigheter utan d...

Av Kärstin - 22 juni 2020 12:18

Vi gjorde en utflykt till Malingsboherrgård, dom har fik och loppis där. Har tänkt o tänkt åka dit o kika men det har inte blivit av förens nu då!   Så fint ställe och vilken supergod skagenmacka...jag åt bara en   men hade lätt kunnat tryckt i ...

Av Kärstin - 21 juni 2020 07:44

Igår åkte vi och badade med Yvonne o Tomas, ja i ärlighetens namn var det bara jag och Kärstin o Trulsa som badade   Spriiiiing Yvonne      annars blir du blöt......   gick inget bra det där med att springa ifrån Kärstin        ...

Av Kärstin - 17 juni 2020 07:50

Det skulle varit leonbergerträff i lördags men det blev inställt så då kom jag på att jag sett att Jenny skrivit om Agrias hundpromenad på söndag i Hedemora , för varje anmäld hund så skänker Agria pengar till hundstallet! Så då åkte vi dit jag o Yvo...

Bad

Av Kärstin - 14 juni 2020 06:14

När det är så varmt är det mest bad som gäller, promenad tar vi tidigt på morgonen vi som är uppe med eller före tuppen. Sen går vi och lägger oss före tuppen tror jag, jag har blivit såå kvällstrött...eller blivit det har jag nog varit jämt jag har ...

Ovido - Quiz & Flashcards