Kärstin

Alla inlägg under juni 2018

Av Kärstin - 15 juni 2018 19:13

Jag ska bli ledig några dagar från Kärstin....ja i ärlighetensnamn vet jag inte riktigt vad jag tycker om det   Hur ska jag bete mig utan att ständigt vråla KÄRSTIN vad gör du...KÄRSTIN var är du....NÄÄÄÄ vad har du gjort osv....men vem vet det kanske går riktigt bra att vara ledig

 

Det är inte alla hundar som behöver hundleksaker

 

Heter man Kärstin går en matskål i plåt lika bra

 


 

Hon är lättroad min lilla Kärstin

 

och enormt påhittig

 


 

Dags för en karusellsnurr

 


 


 

mitt i snurret kan man tugga lite gräs

 


 

joråsåatt   

 

Och dags för kullerbytta träning...först ett riktigt grabbatag i svansen

 

åååååhej

 


 

kockohund

 

nästan klar

 

nuu så

 

När jag har henne lös i skogen och hon börjar så här

 

Då är det Hiiiiit som gäller

 

och kopplet åker på....Älg i näsan

 

hon är fantastiskt duktig på inkallning i skogen

 

det är skönt

 


 

just ja...ja i morgon ska hon tillbaka till brottsplatsen....hon ska vara hos uppfödaren medans jag vilar mig...  


Av Kärstin - 14 juni 2018 12:05

Jaa titta jag hittade fler bilder från utställningen   

Det var visst några vit svarta som ställdes också.. Jag är inte nöjd med bilderna...jag fotar inget bra när det är så skarp sol....och när jag är i torpet är det såååå segt att hålla på när man ska ladda upp och tar alldeles för lång tid ....så orkar inte alltid ladda upp alla bilder man tar

 

Winnie blev BIM och blev Svensk utställningsChampion ...Grattis   

 

Åsa och Filur

 

En glad Åsa då Filur blev BIR

 

Filur BIR och Winnie BIM

 

Ida ville hälsa på domaren rejält   

 

Ida fick excellent

 


 

Winnie 1:a Ida 2:a...har inte namnet på 3:an 

 

Maja...tyvärr en endaste bild på henne...hon ställdes inte

 

Jenny o Sakura

 

Fina Sakura....jaa Jenny också såklart

 

Maria och Cher

 

Cher igen

 


 

Nu har jag inga fler bilder från Leksand   


Av Kärstin - 13 juni 2018 17:28

I lördags blev jag dumpad i Säter och hade sådan tur att Jenny och Lena såg att jag satt på macken där och plockade upp mig   Så jag fick åka med till Leksand på hundutställning...Kärstin var inte med...nej då hade dom nog inte plockat upp oss   

 

Maria som har Mohinhis kennel med Rinni som blev BIS valp stort GRATTIS 

 

Quattro

 

Quattro igen som blev BIR BIG 1 och BIS 1 ...stort GRATTIS 

 

Tesla blev BIM

 

Lena och Selma 

 

Jenny och Sakura

 

RoseMarie och Pennie

 

M& M....som godiset ...Mia o Maja

 

Lisa och Eomer som fick cert

 

Lisa och Sally

Det var så himla varmt och alla hundar kämpade på bra i värmen

 

sötaste Selma

 

finns så bra kyltäcken

 

Nämen...Sakura dregglar...säkert någon som viftade med en köttbulle (läs Mia)

 

Eomer

 

Sally ska väl vara värst... som en tvättäkta slagerdiva glittrade hon   

 

The dog whisperer  

 

Sakura sa...NUU åker vi till Annkie och dricker kaffe efter utställningen...så då gjorde vi det

 

Benson ville absolut ha lite fika

 

Men Sakura lockade mer än fikat...

 

Sakura var dock lite för snabb

 

Men gammal man gör så gott han kan   

  

 

Jag och solljuset är ingen bra kombo när man ska fota.....  

 

sen ville Sakura briljera med sina konster

 

man kan inte annat än bli imponerad

 


 

Benson ville hjälpa till   

 

Annkie försökte också dressera hundarna...tack för kaffet Annkie....du bor verkligen i paradiset sååå fint!!!

Av Kärstin - 7 juni 2018 10:46

Igår var vi till underbart vackra Hedby där Annkie med familj bor för en leonbergerträff. Jisses vad vackert det var där!! Ja kan väl säga att Kärstin var i sjunde himlen med alla hundar och folk. Hon försökte på alla vis att verkligen busa med alla hon for som en torkvinda och jag hängde med där bak i snöret. 

 

Här är det Freja som lortar ner Kärstin   

 

Sakura får sig en tryckare av tok Kärstin

 

Undrar om Liisa plockar maskrosor?

 

Fanny undrar vad hon sysslar med 

 

Det blev inga blommor tydligen

 

Jaha nästa hund att lorta ner Kärstin det var Buddah

 

Hej på dig Åskai

 


 

nämen se där ligger Kärstin

 


 

Så härliga alla hundarna...jag hörde då inget gruff

 

Kärstin och Sakura hittade en otroligt god fläck att nosa på

 

sniff sniff

 

Bullerbykänsla

 

Åskai

 


 

wihoo lek med mig

 


 

älskar dessa olika färger på leonberger

 


 


 


 

Kärstin o Znö

 


 


 

Max 4o km Kristina   

 

Kärstin har långtunga

 


 

Och här hittade Frida Buddah i buskarna   

 

Och vad denna snygging heter vet jag ju inte

 


 

Viggo tror jag?

 

Och ? Elvis? jag o namn   

  

här kommer Annkie och Shiva studsandes

 

fullfart   

 

Nosework...eller var det korvwork   

 

Kärstin tittar intresserat på

 

Fanny, Freja o Frida

 

helt plötsligt var dom 5   

 

fotografer överallt

 

fina Frida en väldans ljus leonberger   

 

aj lööv ju Annkie sa Kärstin

 

Annkie kippade lite efter andan 

 

meen det gick då bra   

 

Och nu konsten i hur man frestar sin hund......

 

mmmm....sååå gott pilutta dig du får inte smaka Sakura   

 


 

hej Sakura vill du leka undrar Kärstin?

 

nää... skitunge säger Sakura

 

Sakura   

 

snyggo!!

 

Kärstin sa raaaap när jag fotade här

 

jaja Kärstin är liksom överallt

 

snällaste Sakura vaktar inte alls...det borde hon göra

 

dryg Kärstin tar plats

 

hej på dig Åskai...har du nåt att bjuda på undrar Kärstin

 

Pennie noseworkar

 

Frida tycker Jennys kycklingkorv är gudomlig

 

publiken hejar på

 

Tilda

 

fina killar

 

dessa grånäsor   

 

Jenny mutar hundar och Bosse försöker få kontroll på flocken   

 

alltså...oskärpa   

 

Kärstin o en suddig Sakura 

 

Freja   

 

Ligg!!!! Sa Jenny för nuuu.....

 

ska jag trycka jord i Kärstins mun....

 

joo gapa nu...Kärstin gapade och såg ut som hon hade snus fulla käften...jaja inget trick vi tänker öva på iallafall   

 

en leonbergerlångöris

 

   nädå....en vi träffade på på vägen hem....hon/han studsade upp i mitt knä rätt in i bilen och pussade mig så jag höll på att få panik innan jag fick ner den på backen igen   

Tusen tack ALLA för en rolig träff på ett underbart ställe   



Av Kärstin - 2 juni 2018 07:00

Ja det är inte så mycket annat man kan göra med Kärstin i denna värmen än att låta henne simma och bada.

 

Det bästa som finns enligt henne..

 

Det finns inget roligare än att iakta henne i vattnet

 

hon har såna ideér

 

försöker dränka bollen

 


 

eller försöka skrämma ihjäl den   

 

att skaka sig i vattnet är väl inte så smart kanske   

 


 

vadå smart ?   

 


 

det ÄR lycka att stå och titta på henne när hon njuter

 

hon simmar o simmar

 

hon är facinerad av alla stenar på botten....hon är nog en flinta hund...leker fortfarande med stenar

 

bara njuter....har sagt det förut hon har en sååå bra päls som torkar ganska fort, kommer ihåg Ästhers kastrat päls....om jag inte blåste henne torr var hon blöt i ett dygn och luktade disktrasa....blåsa Kärstin....nääää det går inte hon hatar blåsen   

 

vilar lite det är jobbigt att simma

 

  

 

syns dåligt...men det är stora tassavtryck i min låda där det ska komma upp morötter

 

undrar VEM det kan vara som gjort dom ?

 

Näää inte kan det väl vara Kärstin ?


Ovido - Quiz & Flashcards