Kärstin

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2019

Fortsättning följer ;)

Av Kärstin - 7 oktober 2019 17:30

Jag började skriva detta inlägg i fredags men hann inte klart och sen drog vi till Edsbyn ! Så ja fortsättning kommer snart   

Ja nu ska jag försöka få ihop några rader. Kärstin har gått sitt andra öppenklass viltspår 21 september, ny domare igen och nytt ställe! Hon var lite skraj för honom och ville inte hälsa på honom. Jag började med att tabba mig för jag fattade fel vilket håll rutan var där man startar för jag såg bara två st band och trodde att rutan låg ditåt....jag var såååå nervös alldeles torr i munnen....varför? Jaa säg det men iallafall så drog jag i Kärstin för att stoppa henne för vad jag trodde drog åt fel håll....total error i min hjärna för man får INTE dra i hunden....fick lite bannor av domaren som sa dra inte i henne, hon tog spåret men sen började hon virra totalt, jag kände själv att det inte stämde och i c,a 5 minuter var hon utanför spåret. Jag trodde inte vi skulle klara det överhuvudtaget så när han tillslut sa du kan sätta ner henne då kände jag att då var vi iallafall nära spårslut. Han skjöt med bössa och Kärstin brydde sig inte , men efter det ska hon ju fortsätta framåt i spåret men hon gjorde en stooor koves runt innan hon tog spåret och hittade klöven lite som att hon tyckte domaren var lite obehaglig? ! Tiden vi gick var på 24 min och med tanke på detta vimsande så sa domaren om du räknar bort dessa 5 min och några till så gick det ju fort ändå jag tyckte vi varit ute i flera timmar. Och såklart fick hon ju inte ett 1:a pris nää det skulle hon ju inte ha ...jaa jag är nöjd med ett 2:a pris även om det sved rejält att det inte gick så bra som jag var van vid!! Jaja vi får väl se om vi törs ge oss på det igen nångång    

 

Spåra är ju hennes grej något hon verkligen gillar...jag skyller en del på att hon var skendräktig också

 


 

Nån som vill spela boll?

 

Hennes grävande för att ta sig in och under överallt gör mig smått förtvivlad!! Jag försöker stänga och ibland tar man till det man hittar för att försöka hålla henne därifrån

 

Hon är rädd för skottkärran varför vet jag inte...nej jag har inte jagat henne med den

 

Så jag tog den och ställde den i hålet med kompostgaller för...hon tittade intresserat på

 

Hon tog sig en lov direkt för att titta på resultatet....kan ju säga att detta inte höll henne därifrån men det har jag ingen bild på...

  

Winnie i spårskogen

Såå mallig över klöven  

 

Trulsa i fullfart mot spårslut och klöv

 

Sammy spårade bra men tyckte klöven var superläskig på slutet

 

Sen blev det bus

Tjohoo så kul  

       


     


 

Nej nu förstår jag inte...skulle jag grävt? Vad får du det ifrån?

 

Det är så kul nu kan jag ha henne lös på skogen igen

 

Hon springer o springer men drar inte iväg

 

min skogsmulle   

 


 

Hon smälter in bra i naturen

 

vi har utforskat nya marker och det är så kul

 

Så roligt att slippa gå samma vägar jämt

 

Mycket älgspår så okej då liite nervös kan jag kanske bli nångång att hon ska dra på spår men inte hittils då   

 


 

okej i morgon blir det ett nytt inlägg   




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kärstin - 29 juni 2020 08:08

I lördags åkte jag och Yvonne till Gina där Micke skulle utsätta Gärda o gänget för valptest. Valptestet gick ut på att se vad dom tyckte om en helt främmande människa som helt plötsigt satt där på gräsmattan, och det var väl inga konstigheter utan d...

Av Kärstin - 22 juni 2020 12:18

Vi gjorde en utflykt till Malingsboherrgård, dom har fik och loppis där. Har tänkt o tänkt åka dit o kika men det har inte blivit av förens nu då!   Så fint ställe och vilken supergod skagenmacka...jag åt bara en   men hade lätt kunnat tryckt i ...

Av Kärstin - 21 juni 2020 07:44

Igår åkte vi och badade med Yvonne o Tomas, ja i ärlighetens namn var det bara jag och Kärstin o Trulsa som badade   Spriiiiing Yvonne      annars blir du blöt......   gick inget bra det där med att springa ifrån Kärstin        ...

Av Kärstin - 17 juni 2020 07:50

Det skulle varit leonbergerträff i lördags men det blev inställt så då kom jag på att jag sett att Jenny skrivit om Agrias hundpromenad på söndag i Hedemora , för varje anmäld hund så skänker Agria pengar till hundstallet! Så då åkte vi dit jag o Yvo...

Bad

Av Kärstin - 14 juni 2020 06:14

När det är så varmt är det mest bad som gäller, promenad tar vi tidigt på morgonen vi som är uppe med eller före tuppen. Sen går vi och lägger oss före tuppen tror jag, jag har blivit såå kvällstrött...eller blivit det har jag nog varit jämt jag har ...

Ovido - Quiz & Flashcards