Kärstin

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2019

Edsbyn

Av Kärstin - 8 oktober 2019 12:15

Ja i fredags åkte vi till Edsbyn, Carina hade varit så snäll och bokat in ett viltspår till Kärstin på lördagen. Jag hade bestämt mig före att jag skulle ha samma kläder som jag hade den gången hon tog sitt andra 1:a pris och gick så bra! Lite skrockfull är jag allt   förra gången när hon fick 2:a pris hade jag helt andra kläder. Kl 9 skulle vi vara på plats och det var en gråkall morgon . Jag var inte riktigt lika nervös denna gång...bara lite  Domaren var en sån människa man direkt fattar tycke för, hon var lugn och glad och inte stressad alls och förklarade ordentligt vart rutan var där Kärstin skulle hitta starten. Jag släppte iväg Kärstin och hon tog spåret direkt utan att ens behöva nosa runt, sen bar det iväg över stock och sten och vatten....ja två gånger över en bäck och gissa vem som blev blötast? Jag såklart    ja försöker man inbilla sig att man kan ta ett skutt över ett krondike (med lite överdrift) då blir man blöt! Det var ett jätteroligt spår Kärstin klev upp på en stor sten och jag tänkte vad gör hon men hon sniffade efter spåret och ner igen och sen bar det iväg....ja hon springer ju FORT med mig hängandes och flåsande i andra änden. Vad som kändes som långtid så var vi framme vid skottplatsen och jag satte ner Kärstin och domaren sköt, alltså denna känslan när man har en hund som inte är skottberörd är en gudomlig känsla. Sen var det bara rakspåret till spårslut och den älskade klöven   Hon klarade sitt 3:e 1:a pris och kan numera titulera sig SE VCH Gep´s Big Bear´s Baffin Eskimo   Haha min tokiga Kärstin har en titel...sug på den ni   Jag är sååå stolt och mallig att jag nästan är sprickfärdig 

Men Kärstin går för fort i spåret och jag har inte förstått att jag får bromsa henne, jag  har trott att om jag inte hänger med så stör jag henne...och vi blev snuvade på HP för att det gick för fort, hela spåret tog 13 min   

 

  

 

en riktig mallgroda med sitt fynd, lite sur att hon inte fick hoppa in i bilen och äta upp den

 

Sen åkte vi iväg och tränade lite nosework

 

Dio är jätteduktig

hoppsan inga tassar på bilen får man ha   

 

Ace är rena proffset

   

Han är i klass 2...om det är så man säger?


Sen blev det mycket spring


   

Och bus

 

Tre i en   

     


 

Ace undrar om det är söndag så Kärstin kan åka hem   

 

Han tycker att Kärstin och Dio är dryga och pinsamma med sitt härjande

 

Kärstin...go home  

 

Vi gick till ett vindskydd och grillade korv

 

Tänk att det är så gott att grilla korv utomhus..även om det inte syns någon korv här...den hade jag ätit upp

   


 

Kärstin har varit i paradiset tycker hon, bus och spår och nosework hela helgen 

 

rumpnissar

   


 

Lyckan när man lyckas sno åt sig en pinne och blir jagad

   



vilka fotomodeller vi har


     

Dio hittade högsta stenen han


 

Kärstin är kärringen mot strömmen   

 

bus

 

bara bus

 

som dom härjat

 


   


 

gäller att hålla tungan rätt i mun och flytta sig när dom dundrar fram

 

Om jag sover lite så blir det söndag fortare

   

Dio använder Kärstins ben som stöd när han tuggar på ett tuggben

 

  

     


 

Dio är väl aningen snabbare   

   


 

som sagt det gäller att försöka hålla sig ur vägen

 

Är det söndag idag sa du?

 

Jippieeee   

   


   


 

kullerbytta på G

 


 


     


 

Påväg hem från Edsbyn får jag ett samtal från en jägare som undrar om Kärstin vill ha ett spår...nej svarade jag inte idag vi är på väg hem från Edsbyn...men sekunden senare kopplade jag...är det ett "riktigt" spår? Japp ett påskjutet rådjur som dom inte hittade på trots tre andra hundar som spårat, jag kunde inte säga nej då utan sa okej vi provar få se. Tog oss två tim hem så Kärstin hann ju vila lite iallafall. Väl på plats var det ingen tvekan att ta spåret, men sen tappade hon spåret till och från sen , det var nästan inget blod alls, när hon om och om igen tappat på samma ställe vid kanten av ett fall så gav vi upp då hade hon spårat i 1,5 timme så hon var så trött så länge har hon aldrig spårat i en följd heller. Om vi inte varit iväg denna helg och hon inte härjat hela helgen plus spårat och nosework osv så kanske det skulle gått bättre? Synd på rådjuret men det kanske inte var så mycket skadat så förhoppningsvis klarade det sig. Jägarna har verkligen gjort det dom kunnat för att hitta det. Det var iallafall otroligt intressant att få vara med och testa Kärstin på riktigt liksom

 

Igår var det en vilodag och det blev endast rastpromenader och tänk hon var nog trött för hon grävde inte en endaste gång   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kärstin - 29 juni 2020 08:08

I lördags åkte jag och Yvonne till Gina där Micke skulle utsätta Gärda o gänget för valptest. Valptestet gick ut på att se vad dom tyckte om en helt främmande människa som helt plötsigt satt där på gräsmattan, och det var väl inga konstigheter utan d...

Av Kärstin - 22 juni 2020 12:18

Vi gjorde en utflykt till Malingsboherrgård, dom har fik och loppis där. Har tänkt o tänkt åka dit o kika men det har inte blivit av förens nu då!   Så fint ställe och vilken supergod skagenmacka...jag åt bara en   men hade lätt kunnat tryckt i ...

Av Kärstin - 21 juni 2020 07:44

Igår åkte vi och badade med Yvonne o Tomas, ja i ärlighetens namn var det bara jag och Kärstin o Trulsa som badade   Spriiiiing Yvonne      annars blir du blöt......   gick inget bra det där med att springa ifrån Kärstin        ...

Av Kärstin - 17 juni 2020 07:50

Det skulle varit leonbergerträff i lördags men det blev inställt så då kom jag på att jag sett att Jenny skrivit om Agrias hundpromenad på söndag i Hedemora , för varje anmäld hund så skänker Agria pengar till hundstallet! Så då åkte vi dit jag o Yvo...

Bad

Av Kärstin - 14 juni 2020 06:14

När det är så varmt är det mest bad som gäller, promenad tar vi tidigt på morgonen vi som är uppe med eller före tuppen. Sen går vi och lägger oss före tuppen tror jag, jag har blivit såå kvällstrött...eller blivit det har jag nog varit jämt jag har ...

Ovido - Quiz & Flashcards