Kärstin

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2019

Cykeltur

Av Kärstin - 9 oktober 2019 08:45

En dag förra veckan tog vi cykeln jag och Kärstin till Yvonne och Trulsa för att gå promenad i deras skog. Det är så roligt att köra Kärstin på cykeln hon är så cool och ser så mallig ut, när vi kör förbi någon med hund tittar hon knappt. Folk skrattar ser jag när dom ser vilken lurvpöse som sitter i lådan. Dom tror väl inte att jag är klok men har man inte körkort är detta ett perfekt sätt att ta sig en bit bort .

 

Tack Yvonne för bilden och jo jag har cykelhjälm men den togs av inför fotograferingen   

 

Tänkte att Kärstin skulle ha hjälm också..men nä av minen av dömma så var det ingen bra idé 

 

Kom ut nu Trulsa så vi kan gå

 

Nej vi plockade ingen svamp   

 

Sen bar det iväg

 

Dom var helvilda

 


   

  

 

Man får vara beredd att hoppa undan och hoppas man väljer rätt sida    

Det verkligen dundrar i backen

 


 

Klättra är ju bara så roligt, det började vi med redan när hon var valp 

 

Vilka fina färger det är på hösten

 

Plötsligt hände det...hon låg ner

 

Ibland får man tvinga dom att possera   

 

Attack

 


 

  

 

Underbara färger   

 

Trulsa undrar vad som finns på andra sidan berget...det är Solna säger Kärstin där bor AIK   

 


 

Sen gick vi hem till Trulsa och vattnade vildarna

 

Trulsa tyckte dom skulle vila en stund

 

Det tyckte inte Kärstin 


så då blev det fart igen 

 


 


  Kärstin vill så gärna att Trulsa ska hamna på rygg

 

Hon försöker med alla fulknep som här dra henne i nackskinnet

   

Men den som hamnar upp o ner är som vanligt Kärstin

 


 

  

     


     


 


Tok Kärstin fick fnatt

 

och sprang runt runt

 

Trulsa blev nog yr i huvudet

 

  

   


 

Nu drar vi hemåt tack för en rolig och fin dag Yvonne och Trulsa det gör vi snart om   







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kärstin - 29 juni 2020 08:08

I lördags åkte jag och Yvonne till Gina där Micke skulle utsätta Gärda o gänget för valptest. Valptestet gick ut på att se vad dom tyckte om en helt främmande människa som helt plötsigt satt där på gräsmattan, och det var väl inga konstigheter utan d...

Av Kärstin - 22 juni 2020 12:18

Vi gjorde en utflykt till Malingsboherrgård, dom har fik och loppis där. Har tänkt o tänkt åka dit o kika men det har inte blivit av förens nu då!   Så fint ställe och vilken supergod skagenmacka...jag åt bara en   men hade lätt kunnat tryckt i ...

Av Kärstin - 21 juni 2020 07:44

Igår åkte vi och badade med Yvonne o Tomas, ja i ärlighetens namn var det bara jag och Kärstin o Trulsa som badade   Spriiiiing Yvonne      annars blir du blöt......   gick inget bra det där med att springa ifrån Kärstin        ...

Av Kärstin - 17 juni 2020 07:50

Det skulle varit leonbergerträff i lördags men det blev inställt så då kom jag på att jag sett att Jenny skrivit om Agrias hundpromenad på söndag i Hedemora , för varje anmäld hund så skänker Agria pengar till hundstallet! Så då åkte vi dit jag o Yvo...

Bad

Av Kärstin - 14 juni 2020 06:14

När det är så varmt är det mest bad som gäller, promenad tar vi tidigt på morgonen vi som är uppe med eller före tuppen. Sen går vi och lägger oss före tuppen tror jag, jag har blivit såå kvällstrött...eller blivit det har jag nog varit jämt jag har ...

Ovido - Quiz & Flashcards