Kärstin

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2019

Shopping

Av Kärstin - 11 oktober 2019 08:44

Igår hade jag bestämt att Kenneth skulle vara tvungen att följa mig att handla lite grejer i Ludvika, ni vet såna där nödvändiga saker som man måste ha ibland...typ skurmedel o toapapper osv, jodå finns sånt i Smebacken också men roligare ibland att komma utanför 40 skyltarna. Men sen kom jag på...HUR kul är det att handla med en karl i hasorna som suckar högt för att jag är tvungen att känna på allt! Kom på den briljanta idén att jag kollar med Yvonne och Trulsa om inte dom absolut vill köra mig och Kärstin och det ville dom HURRA vilken tur så då kunde vi gå promenaden i Ludvika med vovvorna också typ 2 flugor på smällen . 

 

När vi gick på stan kom det ett par lite försiktigt fram och undrade om dom fick hälsa på hundarna, jag svarade ja om dom vill...men nä se det ville dom inte Kärstin nosade snabbt på kvinnans hand och sen gick hon därifrån, jag blir så nyfiken på vad det beror på när hon ibland är helt överlycklig när nån vill hälsa för att en annan gång bara bläää dig vill jag inte alls hälsa på ? 

 

Men det är klart...vem älskar alla?   


 

Dom ville absolut morsa på Charlie Norman

 

Sen åkte vi till torpet för lite kaffe och så ville Trulsa prova Kärstins reflexväst

 

Och så klart blev det bus

Det är så himla roligt att dom är så bra kompisar

 

Att Trulsa orkar med denna här





   

Så kul dom har ihop

 

När jag hade två hundar så busade dom sällan med andra hundar förutom Edsbyn hundarna då

 

Dom hade ju varandra liksom

     

Just nu så stortrivs jag med mitt hundägande, Kärstin är en toppenhund vilket jag inte kunde tro för två år sedan   Många gånger jag tänkte jag trycker ner henne i cykelkorgen och cyklar tillbaka henne till (byhåla)Östervåla 

 

Nej då det skulle jag aldrig gjort   

 

Nej men tillbaka till Trulsa o Kärstin

 

Så roligt som sagt att dom funkar såå himla bra ihop

 


 

Kärstin har så fula trick ibland

 

Så vore jag Trulsa skulle jag lägga mig på Kärstin och trycka fast henne

 


 


     

  

 


 

In the jungle...


   

the mighty jungle....hon smyger som ett lejon på savannen på bytet

 

"bytet" är beredd iallafall

   

Blev visst bom

 

  

 

Snälla tåliga Trulsa tack för igår   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kärstin - 29 juni 2020 08:08

I lördags åkte jag och Yvonne till Gina där Micke skulle utsätta Gärda o gänget för valptest. Valptestet gick ut på att se vad dom tyckte om en helt främmande människa som helt plötsigt satt där på gräsmattan, och det var väl inga konstigheter utan d...

Av Kärstin - 22 juni 2020 12:18

Vi gjorde en utflykt till Malingsboherrgård, dom har fik och loppis där. Har tänkt o tänkt åka dit o kika men det har inte blivit av förens nu då!   Så fint ställe och vilken supergod skagenmacka...jag åt bara en   men hade lätt kunnat tryckt i ...

Av Kärstin - 21 juni 2020 07:44

Igår åkte vi och badade med Yvonne o Tomas, ja i ärlighetens namn var det bara jag och Kärstin o Trulsa som badade   Spriiiiing Yvonne      annars blir du blöt......   gick inget bra det där med att springa ifrån Kärstin        ...

Av Kärstin - 17 juni 2020 07:50

Det skulle varit leonbergerträff i lördags men det blev inställt så då kom jag på att jag sett att Jenny skrivit om Agrias hundpromenad på söndag i Hedemora , för varje anmäld hund så skänker Agria pengar till hundstallet! Så då åkte vi dit jag o Yvo...

Bad

Av Kärstin - 14 juni 2020 06:14

När det är så varmt är det mest bad som gäller, promenad tar vi tidigt på morgonen vi som är uppe med eller före tuppen. Sen går vi och lägger oss före tuppen tror jag, jag har blivit såå kvällstrött...eller blivit det har jag nog varit jämt jag har ...

Ovido - Quiz & Flashcards