Kärstin

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2019

Plötsligt

Av Kärstin - 23 oktober 2019 08:45

Som i en viss reklam plötsligt händer det! Vet inte hur många gånger vi sagt att hundarna ska få leka jag och Stina när vi setts på affären typ!

I lördags var jag på väg ut på långvändan med Kärstin från torpet och stod och pratade med Nisses husse när det kom en bil och saktade in och se där var hon ju Stina och med sig hade hon Arrax, så vi vände tillbaka till torpet och det sa klick direkt och dom härjade som två galningar så kul att se dom


Arrax är en Chodsky pes




   

Supertrevlig är han

 

såklart man ska dela på vattnet

 

vissa har snyggare stil än andra   

 

Kärstin blir som en blodigel på kompisarna

 

men jag är så glad att hon går ihop med alla

 

hoppsan Kärstin där gjorde Arrax en kullerbytta

   

men han var uppe innan Kärstin hann blinka

 


   


 


 

kolla sa Kärstin jag kan vricka tungan

 

prova du också Arrax

 

  

 

sen bar det iväg igen

 

Kärstin hann inte med i samma tempo men hon är snabb 

   


 

Arrax gör lite grimaser ...du kan inte ta mig

 


   

här blev han lite förvånad för här råkade hon ta sig förbi honom

 

men nu du är du allt fast säger Kärstin

 

jag kommer aldrig släppa dig

   


 

poff

 

som en kanonkula   

 

men titta dom kan sitta still

 

och stå stilla

 


 

man kan även använda kompisen som soffa

 

av blicken att dömma så var det ingen bra idé   

 

bäst att dra

 

  

 


 

ja vad säger man...lite me too över detta va?   

 

Kärstin misstycker iof inte

 

kom får ni se vad Arrax hittat på

 

han upptäckte skottkärran som står där Kärstin gräver sig in

 

som nu var full i vatten

 

som Arrax tyckte passade finfint att sitta i

 

och sen kunde han gör skutt ur den och försöka skrämma Kärstin


 

tokstolle så rolig    Tusen tack för denna gång Arrax och Stina   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kärstin - 29 juni 2020 08:08

I lördags åkte jag och Yvonne till Gina där Micke skulle utsätta Gärda o gänget för valptest. Valptestet gick ut på att se vad dom tyckte om en helt främmande människa som helt plötsigt satt där på gräsmattan, och det var väl inga konstigheter utan d...

Av Kärstin - 22 juni 2020 12:18

Vi gjorde en utflykt till Malingsboherrgård, dom har fik och loppis där. Har tänkt o tänkt åka dit o kika men det har inte blivit av förens nu då!   Så fint ställe och vilken supergod skagenmacka...jag åt bara en   men hade lätt kunnat tryckt i ...

Av Kärstin - 21 juni 2020 07:44

Igår åkte vi och badade med Yvonne o Tomas, ja i ärlighetens namn var det bara jag och Kärstin o Trulsa som badade   Spriiiiing Yvonne      annars blir du blöt......   gick inget bra det där med att springa ifrån Kärstin        ...

Av Kärstin - 17 juni 2020 07:50

Det skulle varit leonbergerträff i lördags men det blev inställt så då kom jag på att jag sett att Jenny skrivit om Agrias hundpromenad på söndag i Hedemora , för varje anmäld hund så skänker Agria pengar till hundstallet! Så då åkte vi dit jag o Yvo...

Bad

Av Kärstin - 14 juni 2020 06:14

När det är så varmt är det mest bad som gäller, promenad tar vi tidigt på morgonen vi som är uppe med eller före tuppen. Sen går vi och lägger oss före tuppen tror jag, jag har blivit såå kvällstrött...eller blivit det har jag nog varit jämt jag har ...

Ovido - Quiz & Flashcards