Kärstin

Direktlänk till inlägg 9 februari 2018

Irriterad

Av Kärstin - 9 februari 2018 07:35

Alltså vad är det för fel på en del hundägare? JA dom som inte orkar böja sig ner och ta upp hundskiten efter sin lilla vovve! Fy jag blir så less, det ligger synligt i snön och där trampar Kärstin runt och jag tycker inte det är trevligt! Och när det ligger mitt på gången där man går och det finns gratis hundbajspåsar att ta på flera ställen så ni behöver inte ens köpa påsar ...SKÄRP er latmaskar!

 

Kärstin och jag har en formsvacka ihop...eller det är väl jag som har det på henne

 

Våra promenader är vedervärdiga eller Kärstin har skitkul

 

Hon galopperar förbi mig med fyrhjulsdriften i kopplad sen när hon flygit förbi avslutar hon med en flygande piruett ovanför mitt huvud...tjoong...säkert jättebra för hennes ben...Kärstin  ska ju ta det lugnt   

 

Igår mötte vi en kompis på promenaden, ja Kärstin kan ju inte hälsa normalt så det gäller att hålla tillbaka henne så inte nån åker i backen, pratade en stund och det är ju pest o pina att vara still så Kärstin sprang runt som att jag longerade henne innan jag fick stopp på henne är livrädd att benet ska förvärras eller så kommer det aldrig läka och när jag fått stopp så grävde hon i gatan istället så där så hela huvudet och öronen flaxar upp och ner

 

Vi var på stan och gick med på hundpromenaden där...mm....lattjo tyckte Kärstin men så här i efterhand kanske jag bara skulle stått still med henne istället för att släpas runt. Jag hade det hala nylonkopplet på GRATTIS till mig   

 

Och nu har hon kommit på att bita i kopplet är sååå kul för då fajtas man med matte som är rädd att kopplet ska gå av. Jag har provat att total nonchalera henne, muta med godis ja det hjälper så länge hon har godiset i munnen försökt tala om att det där ger du f*n i...men nä!!

 

Och när vi möter folk eller hundar och jag vill att vi bara går...då sätter hon sig bara rätt upp och ner..som en geleklump går inte att rubba henne mutar jag med godis flyttar hon bara på huvudet!

 

Jag tror mig veta att jag är Kärstins lek kamrat...jag är då ingen självklar "ledare" nej ledaren i denna familjen det ÄR Kärstin det. Som hon hoppar och biter mig är ju som att jag också skulle vara en hund ja iof så känner jag mig mer och mer som en hund. Pratar ju bara hund och allt kretsar runt Kärstin   Vi hade främmande förra helgen som Kärstin aldrig träffat, stängde med kompostgaller så fick hon vara där en stund för att sedan komma in...gick ganska bra tror hon blev utvisad en gång bara och ingen matchstraff denna gång så heja heja det blir då bättre!

 

Det finns då inget ont i henne   jajo ont o ont det gör himlans ont när hon leker med mig på sitt vis, hon är snabb att bita en i rumpan och låret gissa om jag har fina blåmärken   

 

Nu har jag beställt ett sånt där antiglidkoppel...nuu du Kärstin   en dag förra veckan stannade en person till med bilen när vi gick på byn och undrade om jag inte fick någon pli på hunden...jag erbjöd honom att få henne gratis...han vevade upp rutan och åkte   

 

Och att ställa ut henne på specialen om det ges samtyckte till det när vi varit Strömsholm den 20 :e det vete tusan! Jag kommer INTE fixa att rejsa runt i ringen med henne, eller någon annan heller tänk om hon fäller någon   ...om hon nu springer hon kanske sätter ner gelerumpan bara. Nej vi avstår nog   

 

Nästa lördag ska vi träffa en person som kanske kan ge oss lite hjälp och tips och råd..hoppas     

Nu ska vi ut på byn och gå så passa er ni som är ute för nu kommer Kärstin   




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kärstin - 29 juni 2020 08:08

I lördags åkte jag och Yvonne till Gina där Micke skulle utsätta Gärda o gänget för valptest. Valptestet gick ut på att se vad dom tyckte om en helt främmande människa som helt plötsigt satt där på gräsmattan, och det var väl inga konstigheter utan d...

Av Kärstin - 22 juni 2020 12:18

Vi gjorde en utflykt till Malingsboherrgård, dom har fik och loppis där. Har tänkt o tänkt åka dit o kika men det har inte blivit av förens nu då!   Så fint ställe och vilken supergod skagenmacka...jag åt bara en   men hade lätt kunnat tryckt i ...

Av Kärstin - 21 juni 2020 07:44

Igår åkte vi och badade med Yvonne o Tomas, ja i ärlighetens namn var det bara jag och Kärstin o Trulsa som badade   Spriiiiing Yvonne      annars blir du blöt......   gick inget bra det där med att springa ifrån Kärstin        ...

Av Kärstin - 17 juni 2020 07:50

Det skulle varit leonbergerträff i lördags men det blev inställt så då kom jag på att jag sett att Jenny skrivit om Agrias hundpromenad på söndag i Hedemora , för varje anmäld hund så skänker Agria pengar till hundstallet! Så då åkte vi dit jag o Yvo...

Bad

Av Kärstin - 14 juni 2020 06:14

När det är så varmt är det mest bad som gäller, promenad tar vi tidigt på morgonen vi som är uppe med eller före tuppen. Sen går vi och lägger oss före tuppen tror jag, jag har blivit såå kvällstrött...eller blivit det har jag nog varit jämt jag har ...

Ovido - Quiz & Flashcards